Jak se dá prakticky využít profesionální nastavení akustiky?

Akustika je silnou zbraní, která může zážitek z prezenční i virtuální přednášky a komunikace povýšit na mnohem vyšší úroveň. Praktické využití profesionální akustiky je velice široké od stavby nemovitostí a jejich úpravu až po profesionální studia streamovací aktivity. A právě okolo streamovacích aktivit a broadcastu se bude náš článek točit.

Kvalitní broadcast je náročná aktivita

Jednou z věcí, kde je potřeba opravdu maximálně profesionální přístup, je kvalitní broadcast. V čem se broadcast liší od klasického streamu? Jedná se o to, že se při broadcast vysílání počítá s mnohem větším množstvím techniky.

Může se přijímat obraz a zvuk z mnoha rozdílných zařízení a stejně tak je potřeba myslet na to, že bude potřeba všechny zdroje neustále kontrolovat v reálném čase. A to včetně vstupních obrazových a zvukových dat. Příkladem broadcast vysílání je například víceméně jakékoliv televizní vysílání, které využívá pevných i přenosných centrál k přenosu živého vysílání.

Online konference a e-learningové systémy

Online vzdělávání dostává v moderním světě stále větší a větší prostor. Má totiž několik zásadních výhod, jako například časová nenáročnost, prostorová nenáročnost anebo možnost se vzdělávat rozdílným tempem s přístupem k materiálům. Podmínkou ale je opravdu kvalitní prezentační studio.

V majoritním procentu je ale základem pro e-learningové systémy přednášení informací. Kvalitní obsah pro e-learning by tak měl obsahovat jen kvalitní záznamy s dobrým zvukem. Využití profesionální akustiky je tak i zde velice důležité.

Firemní a komunitní videokonference

Videokonference jsou výbornou možností, jak komunikovat se vzdálenými kolegy a pracovníky. Firmy, které jsou na vysoké úrovni, jsou zvyklé na pravidelné videokonference nejen se svými zaměstnanci, ale také se svými klienty. A právě konference s klienty je místem, na kterém se nikdy nesmí šetřit. Kvalitní videokonference s použitím dobrého konferenčního systému a parádního ozvučení ale udělá dobrý dojem. A na dobrém prvním dojmu velice často záleží.